מארץ היין לשולחן החג שלכם

    אתר קול חי No Comments on מארץ היין לשולחן החג שלכם
    12:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג הפסח הקרב, בליווי הפריחה וניחוחות האביב, הוא הזדמנות נפלאה להיפגש עם משפחה, מכרים וחברים ולהתענג יחדיו על ארוחות חג משותפות ועל מגוון טעמים וניחוחות מרגשים. לקראת החג יוצאים מדי שנה יינות חדשים. הנה המלצה על 4 כאלו, שיעשירו את חווית החג ושיתאימו לארוחת חג מושלמת של ארבע מנות, החל מהמנה הראשונה ועד למנת הקינוח.

     




    למנה הראשונה: גמלא סוביניון בלאן 2013
    יין העשוי כולו מפרי שגודל בכרמים הממוקמים בצפון הקר של רמת הגולן, אזור המניב באופן עקבי סוביניון בלאן באיכות יוצאת מן הכלל. התסיסה הקרה שעבר היין עוזרת לשמר את האופי הרענן של זן זה, המתאים ביותר לגידול באקלים קר. היין מציג ניחוחות ארומטיים של גויאבה, מלון, ליים, דומדמנית ותפוח ירוק ורמזים של פרחים טריים. זהו יין מלא חיים, המאופיין בגוף קל עד-בינוני. מומלץ ללגום את היין לצד דג לברק בגריל עם עשבי תיבול. היין מוכן לשתייה כעת ויהיה במיטבו עד כשנתיים משנת הבציר. מחיר: כ50 ₪

    גמלא סוביניון בלאן 2013- מוקטן

    למנת הביניים: גמלא השמורה רוזה סירה 2013
    אין כמו עונת האביב להשקת יין רוזה, ורדרד, קריר ורענן. בציר 2013 הינו הבציר הראשון ממנו ייצרו ברמת הגולן יין רוזה מענבי סירה. עם נגיעה קלה של ויונייה התורמת מורכבות ארומאטית, היין מציג שילוב מאפיינים ארומטיים של תות, דובדבן, תפוח אדום, אשכולית אדומה ומלון, יחד עם רמזים לעלי כותרת של וורדים. זהו יין רוזה יבש, מרענן ומהנה. היין מוכן לשתייה כבר עתה, וימשיך להיות במיטבו גם בשנתיים הקרובות. היין מתאים למגוון רחב של מאכלים ויהיה נהדר לצד מבחר מנות טאפאס, דג בגריל או בשרים. מחיר: כ- 60₪

    גמלא השמורה רוזה סירה 2013- מוקטן

    למנה העיקרית: הר חרמון אינדיגו 2013
    יין המורכב משילוב של זנים צרפתיים מסורתיים: קברנה סוביניון וסירה, המעניק ליין את הגוון הכחול העמוק (אינדיגו) היפהפה שלו. היין מציג ניחוחות ארומטיים של שזיף בשל וגרגירי יער, עם רמזים של תבלין וקקאו. זהו יין מהנה, מלא טעם ונגיש במיוחד, המתאפיין בגוף בינוני. היין מוכן לשתייה כעת, ובשמירה בתנאים נאותים ניתן ליהנות ממנו עד כשלוש שנים מהבציר. מומלץ ללגום את היין עם מנות בשר, ואפילו מנה נדיבה של מוסקה. מחיר: כ- 45₪..

    הר חרמון אינדיגו 2013- מוקטן (1)

    ולקינוח: הר חרמון מוסקטו 2013
    יין לבן מתוק בעל חוזק אלכוהול נמוך, מרענן ומהנה לשתייה, בסגנון המוסקטו ד'אסטי (MOSCTO D’ASTI) מאזור פיאמונטה, שבאיטליה. היין מיוצר מענבי מוסקט קנלי, אשר גדלו בכרם גשור ובכרם רמת מגשימים בדרום רמת הגולן. כבכל שנה, ענבי מוסקט קנלי הם הראשונים להיבצר וכך מתאפשרת יציאתו לשוק של יין זה כבר במהלך תקופת הבציר. היין עבר תסיסה קרה במיוחד, שהופסקה בשלב מוקדם יחסית, וכך התקבל יין קינוח ארומטי מבעבע קלות. היין מצטיין בארומטיות נהדרת, המשלבת ניחוחות של אננס, משמש, מנדרינה וליים, לצד מאפיינים של יערת דבש, יסמין ותבלין. היין מבעבע קלות ובעל מתיקות כים אותו למרענן וקל לשתייה. מחיר: כ 45 ₪.

    הר חרמון מוסקטו 2013- מוקטן

     

     



    0 תגובות